Monday, September 20, 2010

:: BAD DAY ::

Yesterday..19th Sept 2010..
Hr yg bleh aku ktakan malang bg aku..setelah 2weeks+ berholiday,aku dgn brat ati terpaksa pulang ke Shah Alam..tempatku mnuntut ilmu..aku nek bas tambahan..as usual..time2 raya ni mmg byk bas tambahan..utk org yg mcm aku la..beli tiket last mnt..2 la padahnye..mle2 ingt nk follow abg aku je,tp abg aku blk awal lak..aku still dlm mood brcuti..so aku decided utk blk sndri..risky nek bas tambahan ni..ati aku pn rse xsdap je~dup dap..dup dap..tp nk bt cane..demi mnjalankn my responsibility as a student,aku ttapkn ati,kuatkn iman..redha je~
Tiket aku kul 10.30..but as an experienced passanger,aku tau dh..bas ni msti lmbt punye..aku smpai bus station at 10.40am..bas still xsmpai..kan aku dh ckp..tggu pnye tggu,bas pn smpai..aku pn mula mnyusun bag dn mncri tmpat duduk yg sukati je nk dok kt mne..aku plih port sblah akak 2..borak2,tegur2 sket ngn akak 2..aku pn melambai2 akak n my niece kt bwh..pueh dok melambai,bas still xgerak2..saba2~tggu pnye tggu,aku pn trtido..sdar2 je bas da kt atas jln..ntah ble die mle brgerak..2 pn nsib bek de msg msuk..klau x msti aku xsdar..pas reply msg,aku smbung melelapkn mata..Perjalanan agak lancar..Yela aku tido je kn~
Dlm pukul 3,bas brhenti kt R&R Simpang Pulai.."setengah jam"..kata c bus driver..sume passanger mule brgerak trun..aku pn trun dr bas..as usual,aku akan cri toilet dlu..yela if nk trkucil atas bas cane?haa!bek aku amik langkah brjaga2..aku pg toilet petronas..time tgh tggu turn msuk toilet,tetibe org dr dlm toilet ckp "xde air la~" Alahai~cane ni..Em xpela..aku g surau lu..menunaikn kewajipan as a muslim..aku ltak handbag..bkak tudung n amik wuduk..then aku pn pusing la utk amik telekung..tetibe de m.cik 2 menyapa "nah amik telekung ni..nk amik air smbhyg dlu.." (lbih kurang cmtu la) aku pn tnpa pk panjang trus amik..mngejar mse..lpas smbhyg,aku dgr cam bunyi msg kt nset aku..tp nape dr arah yg brlainan ngan tmpat aku letak?ish perasaan je kot~xpe,doa dlu..selesai brdoa,aku pn melipat kembali telekung..pkai tudung..then tunduk nk amik handbag..HAH??!!MNE HANDBAG AKU??!!aku cuak+neves=xtau nk btpe..aku tnye sorg pompuan yg lbih kurg sebaya aku..die pn xnmpak..die ckp "awk cri btul2.." aku ckp "ye..mmg sy ltak kt sni..mmg dh xde.." aku tgk m.cik yg bg aku telekung xde..aku pn pinjam nset dak pompuan 2 n trus col akak aku..phtu aku cri keliling petronas 2..xnmpak pn org yg bwk handbag aku..klau nk amik duit,amik la..at least bg la brg2 penting aku 2..tp aku hampa..T_T
Aku trus kembali kt bas..dgn ati yg kurang enak..aku pnjam nset akak sblah..inform abg n kakak aku..anything contact no akak 2..akak 2 dgn perasaan simpati bg aku roti utk mengisi perut..aku pn jamah sikit..smpai je kt KL,akak 2 trun..tinggallah aku kesepian dan termangu..smpai kt tol mne ntah bas 2 brhenti..driver trun baiki sumthin..Aish bas ni jgnla bt hal lak time2 cani..kul bape nk smpai shah alam ni..da kul 7.30pm ni..tggu pnye tggu,bas pn brgerak blk..around 8.15pm aku smpai sek17..lega rsa ati..smpai je sek17,aku pg toilet dlu..pcahkn duit..luckily duit yg mak aku bg aku smpan kt poket..(nsib bek aku bijak dlm bab ni)so aku still de duit..then aku trus col c dia..skali c dia ckp dia kt umah p.cik dia lak..alamak cane ni..aku mle gelabah..nk nangis,sume de..c dia tnye "nape??"..aku diam..(than nangis xtually) c dia tnye lg.."nape??"dlm keadaan sebak aku ckp "beg ilang.." trus c dia ckp "ok japg org dtg"..Ah lega rse ati..huhu..Thanx so much..blk trus aku bt police report..

Brg2 yg ilang:
1)Purse n segala isi penting kt dlm 2..
2)Nset kesayanganku!!! My munchkin N73..huhu + earfon..
3)Bekal nasik minyak n ayam sambal yg mak aku bg..(nsib bek aku dh mkn kt umah)
4)My feveret shawl..huhu
5)Brooch aku yg cantik2 (tggal yg xbape nk cntik je skrg..trpakse beli bru)
6)Lipstik Loreal (aku beli time metrojaya sale)
7)Pendrive
8)Segugus kunci umah
9)Buku yg aku tulis segala kenangan msg aku ngn c dia..(benda yg pling aku syg..huhu)
10) n of cos handbag aku..

Harapan aku: Semoga pencurik 2 dberikan iman dan hidayah..cpat2 la sedar krn die telah mncemarkan tmpat suci..Amin..

No comments:

Post a Comment